اخبار داخلی
شماره: 20990
1395/01/17 - 01:38
اولين جشنواره ملي و کنگره بين‌المللي سلول هاي بنيادي و پزشکي بازساختي برگزار می شود

اولين جشنواره ملي و کنگره بين المللي علوم و فناوري هاي سلول هاي بنيادي و پزشکي بازساختي از 30 ارديبهشت تا اول خرداد ماه در مرکز همايش بين المللي رايزن برگزار مي شود.

به گزارش بنیان از ستاد توسعه علوم و فناوري هاي سلول بنيادي، معاونت علمي و فناوري رياست جمهوري، اين جشنواره توسط ستاد و مرکز تحقيقات بيماري هاي مزمن و صعب العلاج دانشگاه علوم پزشکي تهران برگزار خواهد شد. 

جشنواره در بخش علمي خود در چهار محور اصلي برگزار مي شود و تازه ترين يافته هاي علمي را در اختيار محققان و پزشکان قرار خواهد داد. 
در بخش باليني، تمرکز جشنواره روي دسته اي از بيماري ها است که بيشترين تعداد مطالعات باليني و خدماتي در آن بخش صورت گرفته است . 
محورهاي اين کنگره عبارت هستند از بيماري هاي نورولوژيک شامل بيماري هاي نوروماسکولار، نورودژنراتيو و بيماري هاي اعصاب محيطي مانند نوروپاتي هاي ديابتي، بيماري قلب و ريه با تمرکز بر بيماري هاي نارسايي مزمن قلبي و بيماري هاي عروق محيطي، بيماري هاي مزمن ريوي و همچنين بيماري هاي ناشي از آسيب هاي سلاح هاي شيميايي، بيماري هاي ارتوپدي شامل بيماري غضروف و استخوان همانند استئوآرتريت و يا شکستگي هاي جوش نخورده، بيماري هاي دندانپزشکي به خصوص ترميم دنداني و بيماري هاي پوست و مو که عنوان ديگري در بخش باليني جشنواره هستند که تمرکز آن روي بيماري هاي ناشي از عدم ترميم، گذشت سن و سوختگي ها است. 
همچنين محور دوم در مباحث علمي جشنواره به بحث هاي علوم پايه شامل مطالعات صورت گرفته در خصوص سلول هاي پرتوان القايي و پرتوان جنيني، بررسي ماهيت سلول هاي خوني و سلول هاي بنيادي سرطاني و نحوه شناسايي و توليد اين سلول ها اختصاص دارد و همچنين در همين بخش نتايج مطالعات ترجماني صورت گرفته در زمينه بيماري هاي چشم، گوش و حلق و بيني، گوارش و کبد، ارولوژي و ناباروري نيز به شرکت کنندگان ارائه خواهد شد. 
بخش سوم مباحث علمي جشنواره به مباحث اخلاقي و همچنين قوانين و مقررات در توليد و مطالعات باليني معطوف خواهد شد. 
محور چهارم جشنواره به مطالعات صورت گرفته در بخش توليد اختصاص دارد و توليد صنعتي براي توليد سلول هاي ايمني، ژن درماني، سلول درماني و همچنين نحوه ذخيره سازي بانک سلول ها مورد بحث قرارخواهد گرفت.

زمان : 30 و 31 اردی بهشت و 1 خرداد 
آدرس وبسایت : http://www.icsc2016.com/index.php?m_id=1

 

پایان مطلب/

©2013 Royan Corporation. All Rights Reserved